سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش، برتر از عبادت است .خداوند فرموده است : «از میان بندگان خداوند، تنها دانایان از خدا بیم دارند» . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 93 مهر 2 , ساعت 12:55 عصر

بنام خدا و برای خدا

در سراسر سنت زندگی معصومین علیه السلام و در رأس آنان حضرت حسین ابن علی،(ع) این خون مجاهدین جبهه اسلام است که همه ذهنیت های عافیت طلبانه را در هر عصری، لایروبی نموده و قدرت حق را به نمایش گذاشته است. انبیاء رحمت بیش ازهر کس دیگر، انسان را می شناسند و آمده اند تا دست او را بگیرند و به بهشت برین برگردانند. زیرا قیمت این انسان کمتر از بهشت نیست که بخواهد خود را به او بفروشد!

درمسیر انقلاب خمینی کبیر و دوران دفاع مقدس و در دشتهای گرم و تفدیده جنوب و کوههای سر به آسمان کشیده غرب و در آنجا که انبوه معنویتها و صداقتها با عشق الهی معنا پیدا می کرد، این بسیجیان جان بر کف بودند، که ولایت امر مسلمین را هر گز تنها نگذاشتند و از جان خود برای پاسداری از اسلام و انقلاب در هر زمان و مکان، گذشتند.

دفاع

بسیجیان؛ این گلهای شکوفای انقلاب، اعتقاد راسخ داشتند، که آرمانها و بینشها از زمان پیامبر خاتم(ص) تا آخرین نوه و امام مسلمین حضرت بقیه الله(عج) یکی بوده است و لذا در دفاع مقدس، عاشورا را برگزیده و  مسیرعافیت را رها کرده و اگر نیاز بود که در شب عملیات پتو به خود بپیچد و روی مینها غلط بخورد از آن واهمه نداشت. و یا فرماندهی، که خود را به روی سیم خاردار می انداخت و به بسیجیان امر می کرد که از روی او عبور کنند. و اکر مشاهده می کرد، چاشنی مین منور عمل نموده و الان است که عملیات لو برود و هزاران بسیجی به شهادت می رسند، خود را به روی مینی که 2500 درجه حرارت دارد می انداخت و با ذکر یاحسین بر لب داشتن، جزقاله می شد و اثری از او نمی ماند. و اگر ضرورت اقتضاء می کرد و شرع اسلام اجازه می داد در یک کامیون تی. ان. تی می نشیند و خود را به قرارگاه متجاوزین آمریکایی و اسرائیلی در لبنان می کوبید.

بسیجی فقط قیافه مذهبی گرفتن، نماز اول وقت خواندن، در بین ضعفاء و در رختخواب خوابیدن و اخبار جنگ را از رادیو و تلوزیون شنیدن و در کوچه , بازار، شعار جنگ، جنگ تا پیروزی دادن و برای سلامتی رزمندگان اسلام صلوات فرستادن را کافی نمی دانست!، و لذا زندگی و رختخواب راحت را بر خود حرام می نمود و جهت دفاع از اسلام و انقلاب در سرمای سخت کردستان، که انگشتان دستها یشان سیاه می شد و در گرمای جنوب لبهایشان از تشنگی ترک بر می داشت، به دفاع از کشورمان می پرداخت و به پشت جبهه باز نمی گشت.

بسیجیان این یاران خمینی سرفراز، در دل خطر رُشد کردند و به خدا پیوستند و  در دوران دفاع مقدس، خود را بدهکار اسلام می دانستند و بر تکلیف انقلابی خود، که خمینی قهرمان فرموده بود عمل می کردند و به این هم اعتقاد داشتند، که آینده اسلام و انقلاب در جنگ رقم خواهد خورد.

بسیجیان بصیر و آگاه خمینی می دانستند، که انقلاب هوادار تمام وقت می خواهد. و اگر بخواهند به حسین ابن علی (ع) اقتدا کنند، باید در شب عاشورا در کربلا حضور داشته و آمادگی خود را برای جنگ با یزیدیان به امام علیه السلام اعلام نمایند، زیرا، اگر در عصر عاشورا وارد کربلا شوند، دیگر کار از کار گذشته و امام حسین به شهادت رسیده و جنازه امام و یاران با وفایش، لگد کوب سُم اسبان شده و گوشواره از گوش دختران امام خارج شده و بدنهایشان در اثر ضربه تازیانه کبود گردیده و قل و زنجیر به گردن علی ابن الحسین(ع) انداخته و سر امام حسین(ع) را به کوفه برده اند.

دفاع

پس؛ اگر درد و غم و سختی در راه خدا را تجربه نکنی و چندین روز با لب تشنه در محاصره دشمن قرار نگیری و جنازه برادرت را چند ساعت به دوش نکشی و ترکشهای خمپاره و توپ، بدنت را از هم نپاشد و دوستان مجروحت، را در برابر خود ببینی و نتوانی برای درمان آنها کاری انجام دهی، بسیجی نخواهی بود.

مردم خوب کشورم! وقت برای زندگی کردن، بسیار است. بیائید برای اسلام و انقلاب هم وقتی بگذاریم و لحظات کم یاب و قیمتی دفاع مقدس را قدرشناسی نمائیم، از وفا و عشق شهداء پاسداری کنیم، به خلوص مجاهدانه رزمندگان قهرمان مان احترام بگذاریم، با راز و نیاز بچه هایی که در فکه با لب تشنه به شهادت رسیدند، زمزمه کنیم و در دریای خون، یاد غواصان دلاور مردی که آبهای خروشان اروند آنها را با خود برد، زنده نگه داریم، به بچه هایی که دست و پای آنها از بدن جدا شده، احترام بگذاریم و به شهدائی که با قامت رشیدی به جبهه رفتتند و بعد از سالها با وزنی کمتر از یک کیلو به کشورمان برگشتند، وفادار بمانیم. و خدا نیاورد روزی را که همه بخواهیم خود را برای آینده اسلام حفظ کنیم و امروز اسلام را، که خطر بزرگ جنگ نرم و سخت آن را تهدید می نماید، به غفلت بگذرانیم!  

آری؛ بسیج مدرسه عشق و بسیجی گلواژه ای از عشق الهی است که در عصر خمینی متولد شد و صدای بلند رشادتها و دلاور مردیهای او در دفاع مقدس، جهان را در نوردید و هسته های مقاومت بسیج جهان اسلام رقم خورد و می رود که پرچم پرافتخار اسلام را که در دستان پر توان فرماندهی کل قوا امام خامنه ای قرار دارد، به دست با کفایت امام بر حق مسلمین حضرت صاحب الزمان(عج) بر قلل رفیع جهان به اهتزاز درآورد.

انشاء الله                   



لیست کل یادداشت های این وبلاگ